دلایل افزایش تقاضای مواد غذایی ارگانیک در سراسر جهان

1
  • دلایل افزایش تقاضای مواد غذایی ارگانیک در سراسر جهان:

    1
    در طول همه‌گیری کووید 19، تقاضا برای مواد غذایی ارگانیک افزایش یافت زیرا مصرف‌کنندگان آنها را سالم‌تر و برای ایمنی مفید می‌دانستند. با این حال، در غیر این صورت، تقاضا برای مواد غذایی ارگانیک با سرعت مداوم در حال افزایش است. بر اساس یک گزارش تحقیقات بازار متخصص، بازار مواد غذایی ارگانیک هند در سال 2020 به ارزش 849.5 میلیون دلار رسید. برای دوره پیش بینی 2021 – 2026، انتظار می رود روند بازار مواد غذایی ارگانیک با CAGR حدود 20.5٪ رشد کند. تا سال 2026 به حدود 2601 میلیون دلار برسد.

    روند رشد بازار مواد غذایی ارگانیک:

    در هند، پس از همه‌گیری 2020 تغییر پارادایم رخ داده است زیرا مصرف‌کنندگان به عنوان یک اقدام پیشگیرانه بهداشتی شروع به خرید غذاهای ارگانیک بیشتری کردند. این تغییر درک احتمالاً باعث رشد بازار مواد غذایی ارگانیک در آینده نیز خواهد شد. در واقع، در سرتاسر جهان، بازار مواد غذایی و نوشیدنی های ارگانیک به ویژه میوه ها و سبزیجات رشد داشته است. در واقع، بیشترین سهم در بازار مواد غذایی ارگانیک مربوط به میوه و سبزیجات است و پس از آن نان، غلات، شیر و گوشت. میوه های تازه ارگانیک در تجارت بین المللی نیز جایگاه پیشرو را به خود اختصاص می دهد. در حالی که تولید و فروش مواد غذایی ارگانیک عمدتاً از کشورهای توسعه یافته انجام می شود، حتی کشورهای در حال توسعه نیز شروع به تولید و صادرات مواد غذایی و محصولات ارگانیک کرده اند. هند در صادرات چای ارگانیک، برنج باسماتی و پنبه پیشرو است. یکی دیگر از زمینه هایی که هند می تواند در بازار صادراتی تقاضا داشته باشد از طریق سبزیجات ارگانیک است.

    میوه و سبزیجات ارگانیک:

    2
    تقاضا برای میوه و سبزیجات ارگانیک احتمالاً تا سال پیش بینی شده 2026 ادامه خواهد داشت. ارزش غذایی غنی در میوه ها و سبزیجات ارگانیک دلیل اصلی تقاضای آنها در بازار داخلی و همچنین جهانی است. میوه ها و سبزیجات حاوی مقادیر زیادی ویتامین، مواد معدنی، فیبر، کربوهیدرات و کلسیم هستند. همچنین، مطالعات نشان داده است که وقتی آزمایش انجام شد، میوه و سبزیجات ارگانیک رشد کرده طعم بهتری داشتند. مطالعات دیگر نشان می دهد که غذاهای ارگانیک ممکن است آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به انواع معمولی داشته باشند که آنها را برای سلامتی از جمله پیشگیری از سرطان مفیدتر می کند.

    چندین دلیل دیگر برای تقاضا:

    در دهه گذشته آگاهی مردم در مورد سایر اثرات مثبت غذاهای ارگانیک مانند موارد زیر افزایش یافته است: تناسب اندام، سلامتی و تندرستی: یکی از انگیزه های اصلی مصرف مواد غذایی ارگانیک این است که حاوی مواد شیمیایی و آلاینده های مضر نیستند، زیرا برخی از مواد شیمیایی می توانند منجر به سرطان و سایر مشکلات جدی پزشکی شوند. مصرف کنندگان همچنین متوجه شده اند که سطح انرژی و تناسب اندام آنها نیز با مصرف مواد غذایی ارگانیک افزایش می یابد. افراد مبتلا به آلرژی به برخی غذاها، مواد شیمیایی یا مواد نگهدارنده اغلب متوجه می شوند که علائم آنها با مصرف فقط غذاهای ارگانیک کاهش می یابد یا از بین می رود.

    اثرات مضر آفت کش ها:

    برای افزایش تولید محصولات زراعی از چندین آفت کش مصنوعی استفاده می شود که منجر به کاهش سطح آب و آلودگی خاک می شود. کشاورزی ارگانیک دوستدار محیط زیست و پایدارتر است زیرا هیچ آلودگی خاک و آب در اثر استفاده از مواد شیمیایی مصنوعی وجود ندارد. کشاورزی بدون استفاده از آفت کش ها همچنین زندگی سالم تری را برای حیوانات کوچک و انسان هایی که در نزدیکی مزارع زندگی می کنند یا در آن کار می کنند، فراهم می کند.

    استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها:

    استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در دام باعث ایجاد پاسخ ایمنی ضعیف در انسان می‌شود. حیواناتی که به صورت ارگانیک پرورش می یابند آنتی بیوتیک، هورمون رشد دریافت نمی کنند و با هیچ محصول جانبی حیوانی تغذیه نمی شوند. همچنین به حیوانات فضای بیشتری برای حرکت در فضای باز داده می شود که سلامتی بهتری را برای حیوان تضمین می کند.مواد غذایی ناایمن و ایمنی مواد غذایی: غذاهای ارگانیک در سراسر جهان محبوبیت زیادی به دست آورده اند زیرا در یک سیستم کشاورزی تولید می شوند که مواد غذایی عاری از آفت کش های سمی، کودهای مصنوعی و ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی (GMOs) را فراهم می کند. بنابراین محصولات ارگانیک کیفیت بالایی دارند و هم برای سلامتی و هم برای محیط زیست ایمن تر هستند. علاوه بر این، فرآیندهای صدور گواهینامه ای که مواد غذایی ارگانیک باید طی کنند، نشان می دهد که غذا طبق استانداردهای مورد نیاز برای صدور گواهی رشد و فرآوری شده است.

    حفاظت از محیط زیست:

    کشاورزان ارگانیک از استانداردهای سختگیرانه کشت پیروی می کنند که تأثیر مثبتی بر خاک، آب و هوا دارد. روش های کشاورزی طبیعی همچنین تنوع زیستی را حفظ کرده و تعادل طبیعی اکوسیستم را حفظ می کند. کشاورزی ارگانیک به مبارزه با گرمایش جهانی کمک می کند زیرا مواد غذایی تولید شده ارگانیک به صورت محلی توزیع می شود و بنابراین انرژی کمتری برای حمل و نقل استفاده می شود که به طور خودکار انتشار دی اکسید کربن را کاهش می دهد.

    سایر مزایای غذاهای ارگانیک:

    4
    ما به وضوح می بینیم که با افزایش آگاهی در مورد فواید مواد غذایی ارگانیک، تقاضا برای آنها به طور متناسب در حال افزایش است. علاوه بر این، دلایل دیگری برای تقاضای مواد غذایی ارگانیک این است که آنها ارزش غذایی بالایی دارند.کیفیت بیولوژیکی بالایی دارند حتی زمانی که برای مدت طولانی تری نگهداری شوندبه دلیل ماندگاری طولانی تر برای پردازش و توزیع مناسب تر هستند.نیاز به انرژی کمتری برای پردازش داردخواص ارگانولپتیک بالاتری مانند رنگ، عطر و طعم دارندفاقد باقیمانده آفت کش ها، فلزات سنگین یا هورمون استهزینه های مصرف کننده برای سلامتی در سال‌های اخیر، مصرف‌کنندگان هندی توجه بیشتری به سلامت، محتوای مواد مغذی و کیفیت غذایی که می‌خورند، نشان داده‌اند. با توجه به این نگرانی ها، آنها به تدریج به سمت مواد غذایی ارگانیک حرکت کردند، حتی اگر غذاهای ارگانیک قیمت بالاتری نسبت به غذاهای معمولی دارند. این آگاهی در میان مصرف‌کنندگان باعث تقویت بیشتر بازار ارگانیک می‌شود، زیرا مصرف‌کنندگان مایلند تا برای سلامتی و تندرستی آن‌ها هزینه بپردازند. همچنین در مکان هایی که مصرف کنندگان از ایمنی و کیفیت محصولات ارگانیک آگاه هستند، بازار رو به رشد است، زیرا مصرف کنندگان مایل به پرداخت قیمت های بالاتر هستند. 
     

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای
    ارسال دیدگاه