مارک اسمیت: بیش از همه، مصرف کنندگان خواستار شفافیت هستند.

  • مارک اسمیت: بیش از همه، مصرف کنندگان خواستار شفافیت هستند.

    مارک اسمیت دارای مدرک دکترای شیمی و ژنتیک است. در ده سال گذشته، او روی پروژه‌های هماهنگی و همکاری بین‌رشته‌ای استراتژیک در بخش‌های تحقیقاتی دانشگاهی و بین‌المللی کار کرده است و در جولای ۲۰۱۶ مدیرعامل NATRUE شد.

    طبیعی و ارگانیک در حال حاضر روند داغ صنعت آرایشی و بهداشتی است و به نظر می رسد با بحران ناشی از کووید-19، حتی بیشتر شود. چرا اینطور است؟

    این بحران زمانی که نوبت به سلامت (که قبلاً توسط قوانین اتحادیه اروپا پوشش داده شده است)، مشارکت های زیست محیطی و اجتماعی یک محصول، که ذاتاً علاقه بیشتری را به سمت محصولات طبیعی جلب می کند، آگاهی مصرف کننده را افزایش داد.

    علاوه بر این، با توجه به جنبه‌های بحرانی که باعث این واکنش مصرف‌کننده می‌شود، تأثیراتی به نفع لوازم آرایشی طبیعی و ارگانیک در سطح سیاسی-قانونی با قرارداد سبز اتحادیه اروپا پدیدار شد و علاقه سرمایه‌گذاران به پایداری را افزایش داد. 

    در نهایت، بحران همه چیز از عرضه مواد خام گرفته تا توزیع محصول و انتخاب مصرف کننده را تحت تاثیر قرار داد. از نظر فروش، خریدهای آنلاین بیشتری انجام شد که فرصت‌هایی را برای برندهای طبیعی و ارگانیک به مشتریانی که ممکن است معمولاً به آنها دسترسی نداشتند بفروشند.در عین حال، شیوه های تجاری نادرست افزایش یافته است. چگونه می توان شستشوی سبز در صنعت آرایشی و بهداشتی را به طور موثر شکست داد؟ این امر مستلزم ترکیبی از رویکردهای پایین به بالا و از بالا به پایین است. که بسیاری از آنها به یکدیگر وابسته هستند.

    به عنوان مثال:

    1. 1.فشار نام تجاری از طریق افزایش آگاهی مصرف کننده و تقاضا برای محصولات “سبز”
    2. 2.رقابت صنعتی که بهترین شیوه ها را هدایت می کند.
    3. 3.افزایش سرمایه گذاری در نوآوری سبز و پایدار به عنوان بخشی از سیاست شرکت، تحقیق و توسعه و استراتژی های توسعه محصول جدید
    4. 4.مقررات نظارتی بهتر محصولات «سبز» با کمک ابزارها، راهنمایی‌ها یا معیارهای هماهنگ (روش‌شناسی) برای محک زدن و حمایت از ادعاها
    5. 5.مکانیسم‌های کنترلی بهبودیافته (با کمک معیارهای هماهنگ و راهنمایی بهتر) پیش از این و پس از آن.

    در این میان، استانداردهای خصوصی و داوطلبانه که به گواهینامه شخص ثالث اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های محصول قابل تأیید، مانند خود NATRUE را تأیید کند، به منظور حمایت از ادعاها و تسهیل شفافیت و اطمینان مصرف‌کننده وجود دارد. 

    برچسب NATRUE چه چیزی را تضمین می کند؟

    معیار برچسب NATRUE یک “کارت ویزیت” برای گنجاندن اخلاق و ارزش های بنیانگذاران NATRUE ایجاد شد. برچسب NATRUE، که معیارهای آن را می توان در زیر مشاهده نمود، تضمین می کند: 

    عبارت است از:

    1. 1.نزدیک شدن به طبیعت
    2. 2.تعهد سازنده در برابر شستشوی سبز
    3. 3.صدور گواهی مستقل توسط اشخاص ثالث معتبر
    4. 4.شفافیت و شفافیت مواد تشکیل دهنده
    5. 5.ملاحظات رفاهی حیوانات
    6. 6.تضمین کیفیت ارگانیک

    برخلاف بخش مواد غذایی، لوازم آرایشی ارگانیک دارای مقررات واحدی نیستند. این چه تاثیری بر صنعت دارد؟ آیا مقررات یکپارچه یک عنصر کلیدی برای تقویت این بخش است؟

    یک مقررات یکپارچه در این زمینه، به عنوان مثال، مقرراتی که هم مواد غذایی ارگانیک و هم غیرغذایی را پوشش می دهد، در هنگام در نظر گرفتن چارچوب نظارتی یا عملکرد غذا در مقابل لوازم آرایشی مناسب نخواهد بود. با این حال، در حوزه لوازم آرایشی، مجموعه‌ای از معیارهای هماهنگ برای تعیین زمان و اینکه آیا لوازم آرایشی ارگانیک گمراه‌کننده تلقی می‌شوند یا خیر، برای این بخش  برای مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به طور یکسان  برای سازگاری و مقایسه بیشتر بین محصولات و ادعاهای آنها مفید است. این معیارها باید اطمینان حاصل کنند که یکپارچگی ادعا تأیید شده و با جنبه‌های مربوط به غذاها سازگار است. به عنوان مثال، انتقال برخی از عناصر مانند حذف برخی از مواد، مانند GMOs، و تضمین یک سیستم ردیابی و گواهی برای مواد خام و محصولات. همچنین ممکن است لازم باشد که آستانه هایی برای محتوای ارگانیک یک محصول آرایشی و بهداشتی به منظور حمایت از این ادعا، مانند غذاها تعیین شود.برچسب های گواهی ارگانیک زیادی در لوازم آرایشی وجود دارد، اما از معیارهای یکسانی پیروی نمی کنند. چگونه یک برچسب می تواند اعتماد تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را جلب کند؟ در اصل، طرح برچسب باید غیرانتفاعی باشد و گواهینامه شخص ثالث معتبر را الزامی کند. علاوه بر این، مالک/سازندگان طرح باید از کسانی که طرح را تأیید می‌کنند جدا باشند تا از همپوشانی بین «قاضی» و «هیئت منصفه» جلوگیری شود. در نهایت، هر گونه اطلاعات پیرامون طرح برچسب باید برای شفافیت ذینفعان رایگان باشد. علاوه بر ملاحظات فنی، تولیدکنندگان ممکن است اعتبار یک برچسب را با نگاه کردن به اینکه چه کسی یک برچسب موجود را به عنوان معیاری برای قابل اعتماد بودن طرح ایجاد کرده ویا از آن استفاده می‌کند، ارزیابی کنند. به همین ترتیب، اعتماد مصرف کننده ممکن است با آشنایی آنها با مارک های دارای برچسب منعکس شود. مهمتر از همه، مصرف کنندگان خواستار باز بودن و شفافیت هستند. اعتماد نه تنها نشان دهنده استقلال مالک طرح است، بلکه توانایی تماس با آنها برای پرسیدن سؤالات در مورد معیارهای برچسب را نشان می دهد.

    NATRUE چگونه و چرا متولد شد؟

    NATRUE در سال 2007 توسط پیشگامان و رهبران بازار جهانی از بخش معتبر برای محافظت و ترویج لوازم آرایشی طبیعی و ارگانیک (NOCs) به نفع مصرف کنندگان در سراسر جهان تاسیس شد. NATRUE نه تنها برای عمل به عنوان یک صدای حمایتی هماهنگ ایجاد شد که می‌تواند نگرانی‌های بخشی را در سطح تصمیم‌گیری نظارتی بین‌المللی (به عنوان مثال، نیاز به مقررات بهتر برای NOCs؛ حفاظت از مواد تشکیل دهنده) ایجاد کند، بلکه همچنین با ایجاد شست‌وشوی سبز از طریق ایجاد آن با آن مبارزه کند. معیارهای برچسب در سال 2008 برای تعیین یک تنظیم استاندارد بین المللی و مستقل برای اطمینان بخشیدن به مصرف کنندگان و کمک به تولیدکنندگان.

    به نظر شما در حال حاضر چالش ها و فرصت های پیش روی صنعت آرایشی چیست؟

    تاثیر یک کسب و کار، زنجیره تامین و محصولات آن بر مردم و کره زمین یک مسئله اصلی برای صنعت به طور کلی است. بسته بندی در تلاش برای کاهش ضایعات، اثرات زیست محیطی و افزایش پایداری، موضوع دستور کار صنعت است. با این حال، این موضوع با جنبه هایی مانند دسترسی عمومی به پلاستیک های بازیافتی پس از مصرف و ارزیابی ایمنی آنها پیچیده است. با وجود این چالش‌ها، برندها با این چالش‌ها روبرو هستند و در این فضا با تامین‌کنندگان خود برای غلبه بر این موانع نوآوری می‌کنند. به این ترتیب فرصتی برای صنعت برای همکاری در فضای بسته بندی وجود داردشستشوی سبز همچنان یک چالش اساسی است. با این وجود، تقاضای مصرف‌کننده فرصت روشنی را برای توسعه مواد خام و محصول جدید با تمرکز بر نوآوری طبیعی، تجدیدپذیر، دایره‌ای و پایدار ایجاد می‌کند که زیربنای شیمی سبز و با پشتیبانی از گواهینامه است. هدف محصولاتی هستند که از ابتدا تا انتها با طراحی سازگار با محیط زیست طراحی شده باشند و محصولاتی با پایداری اجتماعی بیشتر و اثرات زیست محیطی کمتر را تضمین کنند.

     

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای
    ارسال دیدگاه