از شیرجنگل تا شیرموز و شیرنارگیل هردو شیرند اما این کجا و آن کجا!!

موز و نارگیل
  • خواص و مضرات شیر موز:

    موز و شیر دو ماده مغذی متراکم هستند که فواید زیادی برای سلامتی دارند. چند لیوان میلک شیک موز، همراه با یک رژیم غذایی متعادل، می تواند به افزایش وزن و همچنین کاهش وزن کمک کند تا به فرم بدن شما کمک کند.

    شیر موز به دلیل مواد اصلی آن (موز و شیر)، مواد مغذی متنوعی را تأمین می کند و ممکن است فواید سلامتی داشته باشد. با این حال، بسته به دستور العمل، شیر موز ممکن است حاوی مواد شیرین کننده، طعم دهنده و یا سایر مواد کم سالم باشد.

    فواید موز :

    • شیرموز دارای طبع گرم بوده و برای افرادی که مزاج حرارتی دارند مضر است و اگر با شکر زیاد و نشاسته ترکیب شود کالری آن چند برابر خواهد شد.

    موز سرشار از ویتامین ها، فیبرهای غذایی و مواد معدنی است. به خصوص از نظر پتاسیم (حدود 358 میلی گرم در یک موز) غنی است که برای عملکرد طبیعی بدن بسیار حیاتی است.

     

    شیر موز

    ترکیب کردن موز و شیر مفید است یا مضر؟

    موز و شیر ترکیبی رایج است که اغلب در اسموتی ها و شیک ها دیده می شود.

    مزایا ترکیب موز و شیر:

    چندین مزیت بالقوه برای مصرف موز و شیر در کنار هم وجود دارد

    1)بسیار مغذی است

    هر دو ماده موز و شیر سرشار از چندین ماده مغذی مهم می باشند.
    برای مثال، شیر منبع عالی پروتئین، پتاسیم، ویتامین های گروه B و فسفر است.
    شیر همچنین سرشار از کلسیم، یک ماده معدنی ضروری است که در سلامت استخوان ها، انقباض عضلات، عملکرد عصب و موارد دیگر نقش اساسی دارد.
    موزها نیز حاوی فیبر، منگنز، پتاسیم و ویتامین B6 هستند .
    مانند سایر میوه ها، موز سرشار از ویتامین C است، یک ویتامین محلول در آب که به عنوان یک آنتی اکسیدان برای محافظت مضاعف در برابر آسیب سلولی عمل می کند.
    لذت بردن از موز و شیر در کنار هم می تواند به جذب بیشتر مواد مغذی در رژیم غذایی شما و تقویت چندین ویتامین و مواد معدنی در بدن شما کمک کند.

    2)ریکاوری بعد از تمرین را بهبود می بخشد

    آنچه بعد از فعالیت می خورید، بسیار مهم است. در واقع، پر کردن بدن با غذاهای مناسب می تواند باعث رشد عضلات، تقویت عملکرد و بهبودی سریع شود.
    برای مثال، خوردن مقدار مناسبی پروتئین پس از ورزش می تواند به ترمیم بافت ها و تقویت سنتز ماهیچه ها کمک کند
    مصرف کربوهیدرات نیز می تواند ذخایر گلیکوژن را در ماهیچه های شما بازسازی کند، که ممکن است در طول تمرین شما برای سوخت رسانی از بین رفته باشد.
    به ویژه، شیر به دلیل دارا بودن پروتئین های باکیفیت مانند آب پنیر (مایه) و کازئین به عنوان یک میان وعده بعد از تمرین توصیه می شود.
    موز نیز گزینه ای عالی است که می تواند به شما در تهیه کربوهیدرات ها برای جایگزینی دخایر گلیکوژن در عضلات شما کمک کند.

    با توجه به مزایای احتمالی ترکیب شیر با موز، بعضی از مشکلات جانبی احتمالی نیز در این ترکیب وجود دارند.

    1)باعث افزایش وزن میشود

    اگر چه شیر و موز هر دو بسیار مغذی می باشند، اما هر کدام در هر وعده مقدار متوسطی از کالری را تأمین می کنند.
    برای مثال، یک موز متوسط 105 کالری دارد.
    به همین ترتیب، 1 فنجان (237 میلی لیتر) شیر کامل 149 کالری دارد.
    در حالی که هر دو ماده از نظر اعتدال خوب هستند، لذت بردن از چندین وعده موز و شیر در هر روز می تواند باعث شود کالری شما به سرعت شروع به افزایش کند.
    بدون ایجاد تغییرات دیگر در رژیم غذایی شما، این ممکن است به افزایش وزن در طول زمان کمک کند.

    2)ممکن است ناسازگار باشد

    بر اساس اصول غذایی ، موز و شیر دو ماده هستند که ناسازگار به حساب می آیند.
    آیورودا نوعی داروی کامل است که برای ترقی بهتر سلامتی بر تعادل چندین شکل انرژی در بدن تمرکز دارد.
    به گفته آیورودا، خوردن موز و شیر با هم می تواند باعث کاهش ماده ای مهم در بدن شود، که این ماده مسئول هضم و سوخت و ساز مواد غذایی می باشد.
    گفته می شود که مصرف موز و شیر می تواند به بی حسی به دلیل تراکم سینوس و افزایش تولید سموم در بدن شما کمک می کند..
    بعلاوه، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد که ترکیب مواد غذایی مانند موز و شیر می تواند در هضم غذا اختلال ایجاد کند یا برای سلامتی مضر باشد.

    خواص شیر نارگیل:

    برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    شیر نارگیل یک ماده سفید و شیری است که از گوشت نارگیل های رسیده استخراج می شود. از طریق چندین روش می تواند برای سلامتی مفید باشد، مانند تحریک کاهش وزن و کاهش کلسترول.

    شیر نارگیل چگونه تهیه می شود؟

    آب نارگیل مایعی است که درون یک نارگیل قرار دارد، در حالی که شیر نارگیل از گوشت سفید نارگیل بدست می آید.

     شیر نارگیل می تواند غلیظ یا رقیق باشد. هنگام تهیه شیر غلیظ، تولید کنندگان گوشت نارگیل های رسیده را رنده می کنند، سپس آن را از طریق پارچه های نازک فشرده می کنند تا مایع آن استخراج شود. شیر غلیظ، چربی بیشتری نسبت به شیر رقیق دارد.

    شیر نارگیل رقیق از گوشت نارگیل فشرده باقی مانده در داخل صافی پنیر بدست می آید. تولیدکنندگان آن را با آب گرم مخلوط می کنند و سپس آن را برای بار دوم از طریق صافی پنیر عبور می دهند. مایع حاصل بسیار رقیق تر است.

    شیر نارگیل چه خاصیتی دارد؟

    تحقیقات نشان می دهد که شیر نارگیل خواص فراوانی برای سلامتی دارد. در ادامه شما را با خواص شیر نارگیل تازه آشنا می کنیم. 

    طبع شیر نارگیل گرم است. شیر نارگیل سرشار از فولات، ویتامین C، آهن، منیزیم، پتاسیم، مس، منگنز، سلنیوم، لوریک اسید و پروتئین است.

     

    خاصیت شیر نارگیل برای کودکان و نوزادان:

    شیر نارگیل منبع غنی مواد مغذی و چربی های سالم است که برای رشد مغز، مقاوم سازی و سلامت پوست نوزادان بسیار مفید است.

    شیر نارگیل حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی همچون ویتامین C و E، آهن، منیزیم و روی است که همگی برای حفظ سلامت، رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن کودک ضروری هستند.

    شیر نارگیل کرم های روده ای در کودکان را از بین برده و یبوست و اسهال آن ها را درمان می کند.

    از خواص شیرنارگیل به جلوگیری از پوکی استخوان می توان اشاره کرد

    جلوگیری از پوکی استخوان از فواید شیر نارگیل است.

    شیر نارگیل حاوی مقدار بالایی کلسیم است که به تقویت استخوان ها کمک می کند و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

    سلامت قلب:

    تحقیقات رژیم های غذایی غنی از چربی اشباع با کلسترول بالا و افزایش خطر بیماری های قلبی را مرتبط دانسته است.

    برخی از افراد ممکن است شیر ​​نارگیل را به دلیل داشتن چربی زیاد، برای قلب مفید قلمداد نکنند.

    با این حال، منابع مختلف چربی اشباع ممکن است به روش های مختلف بر بدن تأثیر بگذارد. همچنین، ژنتیک در نحوه متابولیسم چربی های اشباع توسط فرد و میزان تأثیر این چربی ها بر سلامتی نقش دارد.

    تحقیقات ناچیز تأثیر شیر نارگیل بر میزان کلسترول را بررسی کرده است. با این حال، تحقیقات قابل توجهی در مورد اثرات روغن نارگیل انجام شده است.

    یک مطالعه نشان داد که روغن نارگیل میزان کلسترول بد، یا کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را به میزان قابل توجهی افزایش نمی دهد ، اما این ماده باعث افزایش سطح “کلسترول خوب” یا کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) می شود.

    شیرنارگیل

    خواص شیر نارگیل برای پوست:

    شیر نارگیل یک گزینه‌ی به‌شدت سالم برای پوست محسوب می‌شود. اگر از این نوشیدنی به‌طور منظم روی پوست خود استفاده کنید، پوستتان درخشان می‌شود. شیر نارگیل تعدادی از مشکلات پوستی را هم درمان می‌کند. در ادامه خواص شیر نارگیل برای پوست را نام برده‌ایم.

    پوست را مرطوب می‌کند:

    مدت زیادی است که افراد برای مرطوب کردن پوست خود، شیر نارگیل را به آب وان اضافه می‌کنند. شیر پوست را مرطوب، نرم و لطیف می‌کند. وقت آن است که از شیر نارگیل برای بهبود سلامت پوست خود استفاده کنید. مرطوب شدن پوست تنها خاصیت استفاده‌ی موضعی از شیر نارگیل روی پوست نیست.

    از دیگر خواص شیر نارگیل برای پوست می‌توانیم به مبارزه با خشکی، خارش، تورم و قرمزی، تسکین پوست و کمک به سلامت و درخشندگی پوست اشاره کنیم. یک فنجان شیر نارگیل، نصف فنجان گلاب و یک فنجان گلبرگ رز را به آب گرم وان اضافه کنید و در آن دراز بکشید. این کار را به‌طور مرتب انجام دهید تا شاهد اثرات شگفت‌انگیز آن روی پوست خود باشید.

    آفتاب‌سوختگی را درمان می‌کند:

    مالیدن شیر نارگیل روی نواحی از پوست که دچار آفتاب‌سوختگی شده‌اند، به بهبود این عارضه کمک می‌کند. علت این موضوع دارا بودن خواص ضدالتهابی است. چربی‌های موجود در شیر نارگیل درد، قرمزی و تورم ناشی از آفتاب‌سوختگی را کاهش می‌دهند. می‌توانید یک لایه‌ی نازک از شیر نارگیل را شب قبل از اینکه بخوابید روی نواحی مدنظر بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید تا بهترین نتایج را بگیرید.

    از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند:

    اگر دوست دارید پوستتان جوان و شاداب شود، از شیر نارگیل استفاده کنید. شیر سرشار از ویتامین ث و مس است که به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کنند و ظاهر و سلامت پوست را بهبود می‌بخشند. چند قطره شیر نارگیل را با شش تا هفت عدد بادام بدون پوست مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید.

    خمیر ایجاد شده را روی پوست خود قرار دهید و بگذارید به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه بماند. سپس صورت خود را با آب خنک بشویید. از این ماسک فوق‌العاده دو تا سه بار در روز استفاده کنید تا سلامت پوستتان بهبود پیدا کند و علائم پیری به‌طرز چشمگیری کاهش پیدا کنند‌.

    نارگیل

    خواص شیر نارگیل برای مو:

    می‌توانید به‌طور منظم از شیر نارگیل روی موهای خود استفاده کرده و با این کار به نرم و درخشان شدن موهایتان کمک کنید. خواص شیر نارگیل برای مو به شرح زیر است.

     به رشد مو کمک می‌کند:

    شیر نارگیل حاوی مواد مغذی ضروری فراوانی است که فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کنند و رشد مو را افزایش می‌دهند. تمام کاری که باید بکنید، ماساژ دادن شیر نارگیل روی موها است. بعد از ماساژ دادن اجازه دهید شیر نارگیل به مدت تقریبا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس مثل همیشه موهای خود را با شامپو بشویید.

    موهای خشک و آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند:

    شیر نارگیل مو را مرطوب و تغذیه می‌کند. زمانی که از شیر نارگیل به‌طور منظم روی موهای خود استفاده شود، درخشندگی از دست رفته‌ی موهایتان برمی‌گردد. شیر نارگیل خارش کف سر و شوره را هم درمان می‌کند. شیر نارگیل شیرین نشده را طی شب در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود. صبح روز بعد آن را روی موهایتان بمالید. از ریشه شروع کنید و به سمت نوک مو بروید. اجازه دهید شیر نارگیل به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موها بماند. سپس موهایتان را طبق روال عادی با شامپو بشویید.

    یک نرم‌کننده‌ی طبیعی است:

    نرم کردن مو و باز کردن گره‌های مو از دیگر خواص شیر نارگیل به شمار می‌روند. شیر نارگیل به‌عنوان نرم‌کننده‌ی عالی مو عمل کرده و مو را نرم‌تر، ضخیم‌تر و بلندتر می‌کند. اگر موهایتان گره خورده‌اند، مقدار کمی از شیر نارگیل را روی موهای خود بمالید و سپس موهایتان را شانه بزنید‌. این کار باعث باز شدن سریع گره‌های مو می‌شود. برای حجم دادن به موها هم می‌توانید از شیر نارگیل استفاده کنید.

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    ارسال دیدگاه