این خبر را باور کنید: نقش کشاورزی در جلوگیری از تغییرات آب و هوایی

خبری 3
  • این خبر را باور کنید: نقش کشاورزی در جلوگیری از تغییرات آب و هوایی

    کشاورزی ارگانیک:

    از آنجایی که تحقیقات جدید نشان می‌دهد که با چه روش هایی، کشاورزی ارگانیک می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) کمک کند، کشاورزان ارگانیک از سال 2017 از نمایندگان پارلمان اروپا می‌خواهند که بخش کشاورزی را در مبارزه با تغییرات اقلیمی کنار نگذارند.

    در روزهای آینده، هر دو کمیته کشاورزی و محیط زیست پارلمان اروپا در مورد ESR (مقررات اشتراک گذاری تلاش) و LULUCF (قانون استفاده از زمین، تغییر کاربری زمین و مقررات جنگلداری) رای خواهند داد.

    کشاورزی3

    مقررات اشتراک گذاری تلاش:

    پیشنهاد کمیسیون در مورد ESR (مقررات اشتراک گذاری تلاش) تنها به اقدام کمی از سوی بخش کشاورزی نیاز دارد. افزایش سطح «انعطاف پذیری» از دویست و هشتاد میلیون تن به چهارصد و پنجاه میلیون تن دی‌اکسید کربن، عملاً بخش کشاورزی را از هرگونه تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2030 مستثنی می‌کند. تحقق هدف بی‌طرفی آب و هوایی توافق پاریس مستلزم انتشار صفر خالص از همه بخش‌ها در حدود سال دو هزار و پنجاه است. اما با توجه به سیاست‌های موجود، انتظار می‌رود انتشارات کشاورزی تا سال دو هزار و سی، تنها 2.3 درصد کاهش یابد و انتظار می‌رود که تا سال 2050 ، یک سوم کل انتشار گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا را تشکیل دهد.

    اریک گال، معاون مدیر اتحادیه اروپا و مدیر سیاست انجمن بین المللی ارگانیک اروپا گفت: با توجه به اینکه سیاست مشترک کشاورزی اروپا در لیست بازنگری و ویرایش قرار دارد و مقرر شده است تغییراتی در آن ایجاد شود لذا انتظار می‌رود کشورهای عضو، برنامه‌های بلندمدت خود را در مورد چگونگی دستیابی به هدف توافق پاریس در مورد بی‌طرفی آب و هوا ارائه دهند. این مساله  اهمیت زیادی دارد. اشتباه در معافیت بخش کشاورزی از هر اقدامی تا سال 2030 و نارضایتی کشاورزان که اولین کسانی هستند که تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی هستند بدون یک سیگنال سیاسی روشن برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030، اقدام، یادگیری و سرمایه گذاری در شیوه های کشاورزی پایدار به سادگی به تعویق خواهد افتاد.

    کشاورزی ارگانیک، کاهش تغییرات آب و هوا و فراتر از آن:

    گزارش جدید “کشاورزی ارگانیک، کاهش تغییرات آب و هوا و فراتر از آن”. کاهش اثرات زیست‌محیطی کشاورزی اتحادیه اروپا که توسط انجمن بین المللی ارگانیک اتحادیه اروپا و موسسه تحقیقات کشاورزی ارگانیک (FIBL) منتشر شده است، پتانسیل کشاورزی ارگانیک را برای کاهش و سازگاری با تغییرات آب و هوایی برجسته می‌کند. همچنین بر اهمیت اتخاذ یک رویکرد سیستمی و همچنین مصرف برای کاهش تمامی اثرات زیست محیطی کشاورزی تاکید می کند.

    آدریان مولر، محقق ارشد FIBL گفت: «تحقیق ما نشان می‌دهد که تبدیل تدریجی به 50 درصد از زمین‌های اتحادیه اروپا تحت کشاورزی ارگانیک تا سال 2030، پتانسیل کاهش 23 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای کشاورزی را از طریق افزایش ذخیره سازی کربن در خاک و کاهش مصرف آن ارائه می‌کند. کودهای معدنی علاوه بر این، استفاده از انرژی برای تولید کودهای مصنوعی را کاهش می‌دهد که معادل کاهش بیشتر ۹ درصدی انتشارات گازهای گلخانه ای کشاورزی است و بسیاری دیگر از مزایای زیست‌محیطی و رفاه حیوانات و همچنین استراتژی‌های انطباق موفق را برای مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی فراهم می‌کند. “

     

    اخبار گازها

    امتیاز شما

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای
    ارسال دیدگاه